The conceptualization of God as a metaphysical problem

  • Manuel Porcel Moreno Universidad Loyola Andalucía
Keywords: Onto-theo-logy, Conceptualization of God, Anselmian argument

Abstract

Since the origins of thought, the philosopher gives a name to the divine, objectifying God in a concept. According to the onto-theo-logical constitution of metaphysics, God is a being among other beings, although the greater Being, which creates, directs and maintains them in existence. This paper aims to show how Saint Anselm, faced with this idolatrous conception of God, established by the onto-theo-logical constitution of metaphysics, proposes a more original thought of the divine, a thought that does not make the divine visible, nor is it paralyzed in an idolatrous concept.

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Author Biography

Manuel Porcel Moreno , Universidad Loyola Andalucía

Manuel Porcel Moreno es Profesor de Filosofía de la Religión, Teodicea y Fenomenología en el Departamento de Humanidades y Filosofía de la Universidad Loyola Andalucía, España. Doctor con Mención Internacional en Filosofía [≈ PhD] por la Universidad Pontificia de Salamanca, España. Su trabajo se centra especialmente en la fenomenología francesa contemporánea. Es autor de «La liturgia como mediación de la eternidad en el tiempo. Un acercamiento fenomenológico desde el pensamiento de Jean-Yves Lacoste». En: Del Logos al Agapè. En torno al giro teológico de la fenomenología (Biblioteca Teológica Granadina: Granada, 2020).

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Published
2021-09-30
How to Cite
[1]
Porcel Moreno , M. 2021. The conceptualization of God as a metaphysical problem . Analysis. Claves de Pensamiento Contemporáneo. 30, (Sep. 2021), 135-144.