La gamificación como estrategia para la formación en valores: cuestionamientos éticos

  • Liliana Guerrero-Abril Universidad Técnica Particular de Loja, Ecuador
Keywords: Gamification, Gadictatorship, Gamification ethics, Educational values

Abstract

Educational gamification is proposed as a strategy to not only effectively transversalize the curriculum with the application of values, but also to maintain a high expectation in the teaching-learning process towards the decrease of desertion, because it favors educational quality from a humanistic and integral vision. At the same time, the main ethical questions are exposed from concrete cases and an innovative project that proposes four strategies that strengthen the learning of human sciences, since they implicitly strengthen motivation, punctuality, organization, criticality, self-esteem, cooperative work, creativity, altruism, research, sense of family, solidarity, academic performance.

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Author Biography

Liliana Guerrero-Abril, Universidad Técnica Particular de Loja, Ecuador

Liliana Guerrero-Abril es docente de Pedagogía de la Religión y Humanismo, Universidad y Cultura de la Universidad Técnica Particular de Loja, Ecuador. Máster en Psicopedagogía por la Universidad de Barcelona, España. Su trabajo se centra en Aprendizaje, TIC e innovación en educación: Gamificación de las Ciencias Humanas y Religiosas.

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Published
2022-12-31
How to Cite
[1]
Guerrero-Abril, L. 2022. La gamificación como estrategia para la formación en valores: cuestionamientos éticos. Analysis. Claves de Pensamiento Contemporáneo. 35, (Dec. 2022), no. 12: pp. 1-12.